trans mongolie expres - Reisverslag uit Peking, China van Jos Vliet - WaarBenJij.nu trans mongolie expres - Reisverslag uit Peking, China van Jos Vliet - WaarBenJij.nu

trans mongolie expres

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

01 Augustus 2014 | China, Peking

We zijn met op de trans mongolie expres gestapt met het ide dat het voornamelijk voor het uitzicht was. Niet dus, niet dat het uitzicht niet mooi en soms zelfs indrukwekkend was. De sfeer die er hing was zelfs nog beter. We zaten tweede klas, dwz harde bedden en weing ruimte. Dit weet je allenmaal van te voren. Als je als een gedeelte van mensen kent, zie moskou, kun je gelijk met elkaar een coupe kiezen. Je zit allemaal met ongeveer hetzelfde idee in de trein. Ben je (tijdelijk) uitgepraat met je coupe genoten loop je gewoon een deurtje verder. Met alle verhalen kun je inspiratie opdoen en ook een hoop van leren en je voordeel ermee doen voor het vervolg van je reis. Dat het gezellig was beweest wel die conducteur die snachts altijd dienst had graag een bezoekje kwam brengen en dan wel eens bleef hangen. Hij heeft zelfs een keer eten gekookt in de trein voor ons. We hebben toen de trein nog in Rusland was Moskow tijd aangehouden. Hoe dichter we bij mongolie aan kwamen hoe meer die afweek. Het is dus een aantal keer voorgekomen dat de zonsopkomst hebben kunnen bekijken. We hebben in totaal 7 dagen in trein gezeten. De eerst 5 dagen om van Moskou naar naar Ulumbataarte (Mongolie) te komen en nog iets meer als 1 dag om van Ulaanbataar naar beijing (China) te komen.

De dagelijkse bezigheden waren zoals: spelletjes spelen(uno, quatro) kruiswoordpuzzels (alleen en samen), naar buiten kijken, chillen, boek lezen en bier drinken.

Anastasia vond het ook leuk.