Huizenjacht ??? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jos Vliet - WaarBenJij.nu Huizenjacht ??? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jos Vliet - WaarBenJij.nu

Huizenjacht ???

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

17 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Bangkok, dat is enige echte grote stad in Thailand. Het voelt niet aan als een stad waar meer als een miljoen mensen wonen. Het is nog steeds redelijk gemoedelijk. Na China lijkt misschien wel alles redelijk gemoedelijk. Voor iedereen is er was wils. We hebben we opgetrokken met wat oude en nieuwe bekende. Ons hostel was dichtbij Khao San road ook wel de backpackers weg genoemd. Er zitten alleen maar barren en winkels in en de straat staat vol met kraampjes. In de omliggende straten is dat ook wel maar niet zo geconcentreerd op 1 plek. Ik ben zelfs op huizenjacht geweest. Nu alleen nog terug voor de housewarming party. Na een aantal dagen zijn we naar het zuiden van thailand gaan reizen.

Na een aantal steden bezocht te hebben zoals Hua Hin zijn we naar Koh Tao gereisd.Misschien dat het daar niet hele dagen achter elkaar regend.

Ow yeah het is droog de zon schijnt zelfs en we hebben een strand en kroegen. We zijn er zelfs langer blijven hangen als gepland. We hebben uiteraard ook nog wel wat gedaan daar zoals duiken, snorkelen en hardlopen en het eiland verkend. Ik heb het zwemgedeelte aan Coen overgelaten en ik heb eiland te voet verkend. Na al dit moois was het weer tijd om naar Bangkok te gaan.

De boottocht terug was niet echt aangenaam en liet ons tochtje op het vrachtschip op een cruise lijken. Weer terug in Bangkok bleek er wel wat veranderd te zijn en niet alleen dat ze nu een stuk stoep aan het vernieuwen waren. De duimschroeven waren behoorlijk aangedraaid. Voetballen tot middennacht was niet meer mogelijk en de meeste kroegensloten op tijd. Dit om ervoor te zorgen dat de Thai op tij in bed liggen. Nu lag er wel een uitdaging om zo lang mogelijk weg te blijven. Na mijn ontbijt kwam ik om acht uur het hostel binnen gewandeld, ik zeg geslaagd. Vervolgens doe je wel bijna een hele dag over de laatste paar dingen regelen voor de terugreis. Kleinigheidje blijf je houden. In het vliegtuig naar Moskou een filmmarathon gehouden en dit verslag is getypt in het vliegtuig naar Amsterdam. Als jullie dit kunnen lezen wil het zeggen dat weer ben thuis aangekomen.

Op naar heimwee naar vakantie.

• 20 Oktober 2014 - 12:13

Wilma:

Nou, moeders (en vaders ook!) is blij dat je er weer bent. Volgens mij Baggie ook.